Tuesday 31 July 2012

හීනයක් වගේ ඔබ ආවා - අමල් පෙරේරා


ශ්‍රී ලාංකීය සංගීත ක්‍ෂේත්‍රය මී අඹ උයනක්‌ නම් ඒ මී අඹ උයනේ හටගත් රසවත් ඵලයක්‌ ලෙස දයාබර සංගීතවේදී මර්වින් පෙරේරා සඳහන් කළ හැකිය. මා සනසා මා නලවා නමින් ඔහු ගැයුවද අප සනසා අප නලවා අපට සදාදරණීය මිහිරක්‌ ගෙනදුන් මිහිරිතම සංගීතවේදියෙකි. අද ඔහු නිහඬය. ඉතිරිව ඇත්තේ යුගයෙන් යුගයට පවතින නිර්මාණ ගොන්නත් තාරුණ්‍යයට කතා කරන ඒ ශේ්‍රෂ්ඨයා බිහිකළ මේ හඬත්ය. 

මල් පිට මල් සැලෙන දිගු මාවතේ
දිය මත පිය නගමින් හිනැහෙන නුඹේ

අද අප කතා කරනුයේ මේ හඬ ගැනය. අමල් සැබවින්ම පිය පුතු දායාදයෙන් අපට ලැබුණු ආන්දෝලනාත්මක චරිතයකි. මර්වින් ගේ සොඳුරු හඬ අහිමිව වසරක්‌ යන්නට මත්තෙන් අමල් ලබාගත් වසරේ හොඳම ටෙලි නාට්‍ය ගායක (සමනලුන්ට වෙඩි තියන්න ටෙලි නාට්‍යයේ තේමා ගීතය) සම්මානය නිසා ඔහු ගැන කතා නොකරම බැරිය. අමල් පෙරේරා රසික ඔබට හඬ අවදි කළේ මෙලෙසිනි. 

ටික කලක්‌ නිහඬව සිට ඔබ ලැබූ සම්මානය ගැන කතා කළොත් ?

ඒ ගැන නම් කතා කරන්න දෙයක්‌ නැහැ. මොකද මම නොදැනුවත්වම මට ලැබුණු සම්මානයක්‌. හැබැයි සම්මාන ලබාගැනීමේ අරමුණින් නිර්මාණ ඉදිරිපත් කරන්නේ නැහැ. එක පැත්තකින් දුකතුත් තිබෙනවා. මේ සම්මානයේ සැබෑ හිමිකරු වන මගේ පියා ජීවතුන් අතර නැති නිසා. මට මගේ තාත්තා ළඟින්වත් වාඩිවීමට නොහැකි තරම් ලොකු කලාකරුවෙක්‌ මර්වින් පෙරේරා කියන්නේ. ඔහුව අගයපු නැති සමාජයක මට සම්මානය ලැබීමේ හේතුව විස්‌තර කරන්න මම දන්නේ නැහැ. 

ජනප්‍රිය තලයේ පුද්ගලයකු වුණත් ඔබව හඳුනන්නේ මර්වින් පෙරේරාගේ පුතු විදිහට නේද?

එය හැම කෙනෙකුටම පොදු දෙයක්‌. බොහෝ දෙනා සමාජයේ පිළිගන්න කැමැති විදිහ අනුව මාවත් පිළිගනීවි. අමල් පෙරේරා කියලා පිළිගන්න කැමති කෙනා එහෙම පිළිගනීවි. නැතිනම් මර්වින්ගේ පුතා විදිහට පිළිගනීවි. 

ඔබේ නිර්මාණ ඇසෙන්නේ කලාතුරකින්. ඇයි ඒ ?

නිර්මාණයක්‌ ඉදිරිපත් කිරීමට කාලයක්‌ අවශ්‍යයි. හැම තිස්‌සෙම නිර්මාණ කරන්න ගියොත් හරියට බේකරියක හදන පාන් ගෙඩියක්‌ වගේ වෙයි. එහෙම නිර්මාණ කරන්න මට වුවමනාවක්‌ නැහැ. මම කොහොමටත් හෙමින් ගමනක්‌ යන කෙනෙක්‌. මේ යන විදිහ හොඳයි කියලයි මට හිතෙන්නේ. 

පියාගේ වියෝව ඔබේ ජීවිතයට බලපෑවේ ?

පියාගේ වියෝව මට බලපෑවේ මගේ ජීවිතයට තාත්තා අහිමිවීම විතරයි කියලයි මම හිතන්නේ. මොකද මගේ හොඳම යාළුවත් තාත්තා. හොඳම මිතුරත් තාත්තා. ඒ නිසා පියාගේ වෙන්වීම දරාගන්න බැරි දුකක්‌. 

පියාගේ ගීත වලින් ඔබ වැඩිපුර ප්‍රිය කරන ගීතය ?

ඒක හරියට අතේ ඇඟිලි පහ පෙන්වල කෝකටද කැමති කියල අහනවා වගේ වැඩක්‌. ඔහුගේ හැම නිර්මාණයකටම මම කැමතියි. 

සුපර් ස්‌ටාර් විනිශ්චයවරයා ගැන යමක්‌ කිව්වොත් ?

ඇත්තටම සුපර් ස්‌ටාර් විනිශ්චයකරුවා කියන මගේ චරිතය ගැන යම් පිරිසකට වැරදියට පෙනෙන්නෙ. තවත් පිරිසක්‌ හොඳ විදිහට දකිනවා. මට නම් මෙහිදී වැරැද්දක්‌ පේන්න නැහැ. මොකද මම මගේ රාජකාරිය හරියට කරනවා. මට තිබෙන්නේ සින්දුව ගයන කෙනා හරියට ගයනවාද නැද්ද කියන එක බලන්න. එතැනින් එහාට විනිශ්චයකාරවරයකු වීම මට ලොකු තානාන්තරයක්‌ නොවේ. 

නමුත් ඔබේ විනිශ්චයට විවේචන තිබෙනවා...

අපේ සමාජයේ අද දවසේ ඇත්ත කතා කරන කිසිම කෙනෙකුට කැමති නැහැ. එය මම ප්‍රසිද්ධියේ ප්‍රකාශ කරනවට ඊට එරෙහිව බොහෝ පිරිස්‌ නැගී සිටිනවා. ඔය එහෙම කියන පිරිසට ඒ වගේ දේවල් දරා ගන්න බැරිකම. සමහර වෙලාවට එක එක තැන්වල දී මම කතා කරන විදිය සැරයි කියන කට්‌ටිය මම ඉන්න තැන වාඩි වුණොත් ඒ දේම සිදුකරයි. එතකොට ඒ අයට තේරෙයි මම කරන රස්‌සාව මොකක්‌ද කියලා. 

පිය උරුමයෙන් ගායනයට පැමිණියා කිව්වොත් ?

මම ඒක පිළිගන්නේ නැහැ. මට පියාගේ උරුමයෙන් ලැබුණු දේවලුත් තිබෙනවා. නමුත් මම පියාගේ ගීත ගායනා කරලා ගායකයකු වෙන තැන එදා සිට අද දක්‌වා ප්‍රතික්‌ෂේප කළ කෙනෙක්‌. ඔය කියන චෝදනාව මට කොහෙත්ම අනුමත කරන්න බැහැ. අද දවසේ අමල් පෙරේරා කියන චරිතය මම ගොඩනඟලයි තිබෙන්නේ. 

ඔබේ නිර්මාණ එකතුවකටත් කාලය ඇවිත්...

කොහොමටත් මේ මස අග වන විටදී මගේ නිර්මාණ එකතුවක්‌ එළිදක්‌වන්න බලාපොරොත්තුවෙන් ඉන්නෙ. බොහොම ඉක්‌මනට එය රසිකයන්ට අසන්නට ලැබේවි. 

ප්‍රසංග වේදිකාවේ වැඩකටයුතු?

මේ දවස්‌වල නම් ප්‍රසංග වේදිකා කටයුතු ගොඩක්‌ අඩුයි. ගෘහස්‌ත සංදර්ශනවලට තමයි ආරාධනා ලැබෙන්නෙ. රාත්‍රි 10.00 ට සංදර්ශන නැවැත්වීමේ ගැටලුව ගොඩක්‌ දුරට බලපාල තිබෙනවා. 

ඉදිරි සංගීත ගමන?

එයත් මේ ආකාරයෙන්ම සිදුවේවි. ලොකු හදිසියක්‌ නැහැ. සංගීතය තමයි මගේ ජීවිතය. වෙනත් අංශයකට යොමුවෙන්න කැමතිත් නැහැ. 

වාදනයෙන් ඈත් වුණේ ?

මොකද මට වඩා දක්‍ෂයන් අද ක්‍ෂේත්‍රයේ සිටිනවා. වාදනයට වඩා ගායනයට තමයි නියෑළෙන්න බලාපොරොත්තුව. 

නමුත් ඔබ දක්‍ෂ ගිටාර් වාදන ශිල්පියෙක්‌ නේද?

මෙහෙමයි. මගේ ගී තනුවකට ගිටාර් එක වාදනය කරමින් ගායනා කරන්න පුළුවන්. නමුත් වාදන ශිල්පියෙකු කියන්නේ මගේ නිර්මාණයටත් තව කෙනෙකුගේ නිර්මාණයටත් වාදනයෙන් දායකවීමට පුළුවන් කෙනා. මම වාදක ශිල්පියෙකුට වඩා ගායන ශිල්පියෙකු වීමට තමයි කැමති. 

පියාගේ වියෝවට වසරක්‌ එළැඹීමට ළඟයි. මොනවද කරන්න හිතාගෙන ඉන්නේ ?

ලංකාවේ මෙතෙක්‌ නොපවත්වපු ප්‍රසංගයක්‌ පැවැත්වීමට සූදානමින් සිටියේ. එයට විශාල මුදලක්‌ වැය වෙනවා. ඒ සඳහා අනුග්‍රාහකයන් සොයා ගන්න සිදුවුණා. ඔවුන්ගේ ආදායම් වසර අග නිසා අවසන් වෙලා. ඒ නිසා අප්‍රේල් දක්‌වා එය කල් දැමීමට සිදුවුණා. 

පියාගේ හිඩැස පිරිමැසුවා කියලා ඔබට හැඟෙනවාද?

අනිවාර්යයෙන්ම. මම හිතන්නේ පියාගේ අඩුව පිරිමැසීමට නම් ඔහුගේ ගීත ගායනා කිරීම නොවෙයි සිදුකළ යුත්තේ. තාත්තා මට ලබාදුන් දායාදය ආරක්‍ෂා කරගෙන ඔහුටත් මටත් හානියක්‌ නොවන අයුරින් යන ගමනේදී ඒ අඩුව පිරිමැසෙයි. පියාගේ ගීත මගේ කට හඬින් ගැයුවාට ඔහු අමරණීය වන්නේ නැහැ. තාත්තාගේ අමරණීයත්වය රැකීමට නම් ඔහුගේ ගීත ඒ හඬින්ම රසිකයන්ට ඇසීමට ඉඩ ලබාදිය යුතුයි. මම එය අනිවාර්යයෙන්ම සිදුකරලා තියෙන්නේ.

- දිනේෂ් විතාන

(2009 වසරේ නොවැම්බර් මස දිවයින පුවත්පතේ පල වූ ලිපියකින් උපුටා ගත්තකි.)

හීනයක් වගේ ඔබ ආවා
හීනයක් දිගේ ඔබ ආවා
ආදරෙන් මගේ හිස අතගෑවා
හීනයක්ද මේ හිත කීවා..

ඔබ ඉගිල ගියා අහස් යහනට
වලාකුළකින් නම අසාගෙන එන්න
ඔබ කිමිදගියා සයුරු රළමත
සයුරු රළකින් නම අසාගෙන එන්න
හිත නතර වුනා ගීතයක් ලග
නම නොදන්නා හීනයට ඉඩ දෙන්න

නම නොදන්නා මලක් පිපිලා
හිතේ වන වඳුලේ
නම නොදන්නා මලක් පිපිලා
නෙතේ ගං වතුරේ
නම නොදන්නා මලක් පිපිලා
වතේ ගන අදුරේ
නුබ ඇවිත් දෝ හීනයක්දෝ
මගේ නම ඇසුනේ..

පද: මංජුල වෙඩිවර්ධන
තනු: අමල් පෙරේරා
හඬ: අමල් පෙරේරා

Audio: http://www.mediafire.com/?47344zpu34d6rsb
Video: http://www.youtube.com/watch?v=BN5DKc9Hx10

(මෙම ගීතය පිළිබඳව පිළිබඳව ඔබ දන්නා දේ සහ ඔබට හැඟෙන දේ අප සමඟ බෙදාගන්න.)

No comments:

Post a Comment

මේ ගීතය ගැන ඔබ දන්නා දේ සහ ඔබගේ අනෙකුත් අදහස් අප සමඟ බෙදාගන්නා වූ ඔබට බොහෝම ස්තූතියි.